Page 16 - 24th OstLicht Photo Auction
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STUDIO MANASSÉ / OLGA
WLASSICS (1896–1969)
‘Schneewittchen’, c. 1927
Vintage silver print, single-weight glossy
paper
Photographer’s studio stamp, agency label
and several handwritten notations in
pencil on the reverse
LITERATURE Monika Faber (ed.), Die
Frau, wie du sie willst. Glamour, Kult und
korrigierte Körper. Atelier Manassé
1922-1938, p. 119.
22,6 × 16,6 cm (8.9 × 6.5 inch)
€ 800 / € 1.400 – 1.600
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STUDIO MANASSÉ / OLGA
WLASSICS (1896–1969)
Anna May-Wong, c. 1929
Vintage silver print, double-weight, semi-
matte paper in excellent condition
Photographer’s studio stamp in the negative
lower left, photographer’s studio stamp and
several handwritten notations in pencil on
the reverse
21,7 × 15,5 cm (8.5 × 6.1 inch)
€ 800 / € 1.400 – 1.600
Die in Los Angeles China-Town aufgewachsene Anna May-Wong (1905–1961) brachte sich die
Schauspielerei autodidaktisch bei und bekam bereits mit 17 Jahren eine Hauptrolle in einem Stummf lm. Mit ihrer
asiatischen Abstammung war sie eine große Ausnahme im damaligen US-Filmbusiness und auf die Figur einer
„China Doll“ beschränkt. Um ihr Rollen-Repertoire zu erweitern, drehte sie 1928 bis 1930 in Europa und besuchte
auch Wien. Hier wurde sie in verschiedenen Settings und Kostümen im Studio Manassé porträtiert.
Anna May-Wong (1905-1961), who grew up in Los Angeles’ China Town, taught herself acting and
got a leading role in a silent f lm at the age of 17. With her Asian ancestry, she was a major exception in the US f lm
business at the time and was limited to the role of a “China Doll”. To expand her repertoire of roles, she f lmed in
Europe from 1928 to 1930 and during this time also visited Vienna. Here she was portrayed in various settings and
costumes at Studio Manassé.
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